UUM International School (UUMIS) - Sekolah Antarabangsa Terbaik di Kedah

UUM International School (UUMIS) adalah sekolah antarabangsa pertama di Negeri Kedah yang bertapak didalam kampus Universiti Utara Malaysia (UUM).
UUMIS menawarkan pendidikan berteraskan sylabus antarabangsa daripada Cambridge Education pada peringkat sekolah rendah dan sekolah menegah.

sekolah antarabangsa terbaik di kedah

KEMUDAHAN

UUMIS menyediakan kemudahan yang kondusif kepada para pelajar iaitu kelas yang berhawa dingin, makmal komputer, makmal sains, perpustakaan mini, kapasiti kelas tidak melebihi 20 orang.

TENAGA PENGAJAR

Tenaga Pengajar UUMIS terdiri daripada guru antarabangsa yang mempunyai pengalaman di dalam International General Certificate Secondary Education (IGCSE). Pengajaran dan pembelajaran di UUMIS berkonsepkan fun learning. Bahasa pertuturan sepenuhnya didalam bahasa inggeris.

AKTIVITI

UUMIS juga menyediakan aktiviti kokurikulum kepada para pelajar antaranya ialah swimming class, horse riding dan golf. Selain itu, kelab kelab di sekolah juga turut di wujudkan bagi menarik miniat pelajar. Antara kelab yang diwujudkan adalah science club, math club, drama club, dan lain lain lagi.

YURAN PENGAJIAN

UUMIS menawarkan yuran pengajian per semester yang berpatutan. Selain itu, bagi warganegara Malaysia, UUMIS juga menyediakan peperiksaan UPSR bagi pelajar yang layak menduduki peperiksaan.

UUMIS memberi peluang kepada pelajar untuk meningkatkan sahsiah, keyakinan diri serta berkomunikasi dengan baik.

Ulasan