RAYUAN BPN TIDAK LULUS (sudah daftar)
Seperti Carian di atas, jika status semakan TIDAK LULUS anda layak untuk buat rayuan BPN.
Perkongsian langkah di bawah ialah hanya apabila anda sudah mendaftar dan boleh log masuk.
- Selepas buat semakan BPN seperti di atas, anda akan nampak paparan permohonan TIDAK LULUS
- Klik butang Permohonan Rayuan
- Paparan Permohonan Rayuan yang telah Berjaya dihantar akan dipaparkan
- Klik Papar Rayuan untuk melihat rayuan yang telah dihantar
RAYUAN BPN TIDAK LULUS (belum daftar)
Seperti Carian di atas, jika status semakan TIDAK LULUS anda dibenarkan dan layak untuk buat rayuan BPN.
Berbeza dengan mereka yang sudah mendafatar, perkongsian langkah di bawah ialah hanya apabila anda belum lagi mendaftar BPN. Ini bermakna anda belum ada ID Pengguna dan Kata Laluan untuk Log Masuk.
- Selepas buat semakan BPN seperti di atas, anda akan nampak paparan permohonan TIDAK LULUS
- Jika belum daftar ID Pengguna, anda perlu mendaftar terlebih dahulu
- Klik butang Daftar Akaun
- Jawab Soalan Keselamatan berdasarkan maklumat yang telah didaftarkan pada borang permohonan
- Hanya ada dua (2) soalan sahaja yang perlu dijawab
- Setelah berjaya menjawab Soalan Keselamatan tadi, anda dikehendaki memelih lima (5) soalan Frasa Keselamatan
- Kata Laluan juga perlu didaftarkan bagi urusan Log Masuk
- Kekuatan Kata Laluan ditentukan oleh warna
- Kata Laluan yang bagus dan sukar untuk digodam ialah yang berwarna hijau
- Selepas selesai pendaftaran akaun BPN, klik butang Log Masuk
- Masukkan ID Pengguna dan Kata Laluan yang didaftarkan
- Paparan Maklumat Pemohon dan Pengesahan akan dipaparkan
- Kemaskini Maklumat Pemohon jika ada
- Klik butang Permohonan Rayuan
- Paparan Permohonan Rayuan yang telah Berjaya dihantar akan dipaparkan
- Klik Papar Rayuan untuk melihat rayuan yang telah dihantar
Cara buat rayuan Bantuan Prihatin Nasional ini adalah untuk yang TIDAK LULUS sahaja. Semoga Berjaya!
Ulasan
Catat Ulasan